0612249858 info@inechristov.nl
Selecteer een pagina

December is naast een drukke maand met gezelligheid en eten ook een tijd van van bezinning en vooruit kijken. Dat heeft al langer mijn aandacht en daar besteedde ik deze maand ook veel tijd aan. Ondanks dat ik het best wel spannend vind, ga ik hierover ook iets delen.

De uitslag van een uitgebreide test over mijn persoonlijke competenties, interesses en waarden gaf me recent veel inzichten. Ik ontving een uitgebreide samenvatting … over mezelf. Veel herkenbaarheid. Zoals ieder mens sterke eigenschappen en mindere kanten. Vastbesloten en iets haastig wil ik dan meteen alles foutloos toe kunnen passen. Dat lukt – surprise – nog niet, sommige dingen moeten eerst even rijpen.

Toch kocht ik de cursus #Unlimitedme van Celine Charlotte en ging actief aan de slag met, again, doelen stellen, reflecteren en persoonlijke ontwikkeling. Dat ging toch ook weer even de ijskast in, want er stond een reisje op de agenda. De allerbeste manier om je leven even los te laten: kleren in de koffer, dieren overdragen en de deur achter je dicht trekken.

Ivo is altijd in voor een tripje en combineert dan het zakelijke met het aangename. We vlogen naar Standsted Airport (London) en pikten daar een -uiteraard- #BMW op. Dat was ons vervoermiddel voor een omweg naar huis. Na enkele dagen in een #airbnb op schiereiland West Mersea pakten we de Eurotunnel naar Frankrijk. Daar wachtte een prachtig appartement in een abdij op ons voor de rest van de week.

Op afstand reflecteert het beter. Je zoomt behoorlijk uit en ziet andere verbanden. Daarnaast doen we gewoon een aantal dagen bijzonder weinig. Dat is heel gezond, maar lukt mij thuis minder goed. Kortom, een helder begin van het nieuwe jaar.

 

 

Geïntegreerde gezonde gewoonten, die ik in 2020 ga voortzetten:

 

– standaard een flesje water beschikbaar hebben in mijn auto

Een doel als ‘meer water drinken’ is leuk. Maar om ervoor te zorgen dat je het ook écht gaat doen, dan moet je het makkelijk beschikbaar stellen. Thuis lukt dat prima, maar nog vaker ben ik op pad. Buiten de deur viel de consumptie vaak in het water (haha). Heel simpel, maar doeltreffend. Bovendien beter voor het milieu.

– iedere ochtend een groene smoothie drinken

Voor wie nu denkt dat ik iedere dag de blender pak en heel Insta waardig vers fruit snij…scroll maar verder. Ik heb een pot Green Juice groen poeder gekocht van superfood.nl en meng dat simpel met koud water. Ook een vorm van makkelijk beschikbaar maken. Echt lekker vind ik het niet, maar het voelt in ieder geval gezond.

– wekelijks een uur Yin Yoga

Bijzonder trouw breng ik mijn maandagavond door op de yogamat. De ene week met spierpijn, de andere keer gespannen, soms ineens best lenig, met hoofd vol ideeën, met een slaperige kop…

Met als einde altijd meer rust, ruimte en een kopje Yogi thee. Namasté.

– wekelijks een hardlooprondje

Vorig jaar in de winter mee begonnen, wegens te weinig uithoudingsvermogen, pijn in m’n rug en algehele slapte. Zo door het jaar heen fanatieker geworden, maar ook meerdere weken moeten skippen. Uiteindelijk toch mijn doel gehaald en 10 km zonder spierpijn gelopen.

december

 

Maarrrr, er zijn ook initiatieven die het einde van 2019 niet haalden…

 

– mediteren op de vroege ochtend, het liefst een uur voordat je normaliter opstaat.

Het boek dat ik hierover las, Miracle Mornings, waarschuwde al voor weerstand. Ik pleit voor discipline en doorzetten, maar dit ging echt ten koste van m’n gezondheid. (Nog) niets voor mij dus.

– wekelijks twee keer posten op social media

Toch wel iets van acht maanden gedaan. Ik vind het leuk om inspirerende posts te maken en plan deze van te voren in. Echter bleek dat een maandelijkse routine beter bij mij en mijn bedrijf past. Ik ben niet van de small talk en ik vind het ook lastig om iets heel kort te houden. Bovendien deel ik liever een compleet verhaal en die zijn dus vaak wat langer. In 2020 dus minder korte berichtjes, maar meer van waarde.

– vaker een weekendje/nachtje weg

Niet concreet, niet in de agenda gezet, kortom niet gedaan. In 2020 nu al in de agenda gaan zetten? Wie, wat, waarheen, wanneer? Tips altijd welkom! (Update: Januari is geboekt)

 

Hoe ik verder ga

 

Voornemens vind ik te vrijblijvend klinken. Ik wil er direct een plan aan vast knopen en ook bijna zeker zijn dat het gaat lukken. Voor 2020 ga ik dus niet veel toevoegen, slechts één:

– dagelijks 1 minuut planken

Halverwege december startte ik hier al mee, om te testen of ik het kan opnemen in een dagelijkse routine. Dat gaat lukken. Oftewel, in 2020 ga ik iedere dag 1 minuut planken. Wish me luck!

En herinner me er in december gerust aan. Ik merk wanneer het in ‘m’n systeem’ zit, dat ik het eigenlijk gewoon vergeet. Dat maakt terugkijken ook zo leuk, want wat is er al veel gelukt!